dinsdag 21 augustus 2012

Droomkerke doet mee met 'Met 4 in bed'

Naast mijn vakantiejob in het RVT in Ruiselede, doe ik ook weekendwerk in een Bed&Breakfast in Ruiselede. Het Bed&Breakfast waar je me in het weekend kan vinden heet ‘Droomkerke’ en is eigenlijk gelegen in Doomkerke, Doomkerke is een deelgemeente van Ruiselede. Trui en Kurt zijn de uitbaters van deze B&B en doen dit al 5 jaar. 

Trui en Kurt hebben zich een paar maanden geleden ingeschreven voor het VTM-programma ‘Met 4 in bed’. 
Al gauw kregen ze een bevestiging van VTM dat ze mee mochten doen met het programma. Eind juni kreeg ik samen met nog een ander meisje de taak om de ganse B&B ‘tip-top’ in orde te zetten. Alle kamers moeten grondig gekuist worden, de leefruimte, de hal, de wc in de hal, de bureau van Trui, de sauna, de jacuzzi, de berging, … alles moet mooi gepoetst worden.
Op maandag 23 juli, dinsdag 24 juli en donderdag 26 juli werd het uitgezonden op TV. 
Ik vond het leuk om daar naar te kijken, als je weet dat je daar elk weekend bijna gaat poetsen. In het programma moeten ze punten aan elkaar geven d.m.v. het aantal bedden te omcirkelen die men verdient heeft. Trui en Kurt scoorden hoge punten en hadden al veel bedjes gekregen van medekandidaten. 
Ik hoopte dat de hygiëne in orde was want dit was een taak van mij tegenover Trui en Kurt. Wat bleek, de hygiëne kreeg als enige de meeste bedjes. Ik vond dit een zalig gevoel en ik was zeer blij voor Trui en Kurt. 

Donderdag 26 juni werd de finale uitgezonden en dit wou Trui doen in een parochiecafé in Ruiselede. Dit ging ginder dan op een TV getoond worden aan iedereen die aanwezig was. 
Er was veel ambiance en iedereen keek vol spanning naar de laatste 2 minuten van de uitzending. Wanneer de winnaar bekend gemaakt werd, kon iedereen zijn euforie niet meer de baas. Droomkerke had gewonnen en Trui liep vlug naar haar auto om de prijs te halen. 
De prijs was het logo van het programma ‘Met 4 in bed’. 
Het was een geslaagde avond en iedereen keerde tevreden naar huis.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120727_00237149





Op de volgende site kunt u de B&B van Trui en Kurt bewonderen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten