vrijdag 6 januari 2012

Kerstkoekjes bakken

De laatste vrijdag, net voor de kerstvakantie, heb ik geholpen met mijn mama. 
Mijn mama is onthaalmoeder en we hebben kerstkoekjes gebakken voor de kindjes. De kindjes mochten in de keuken komen kijken hoe de koekjes gemaakt werden. Nadat het deeg gemaakt werd, mochten de kindjes de vormpjes duwen in het deeg. Nadat de vormpjes in de oven gingen, was het tijd voor het middagmaal. Iedereen was gelukkig en keek er al naar uit om van de koekjes te proeven. Na hun middagdutje kregen de kindjes hun vieruurtje. Een vieruurtje is, bij mijn mama, meestal een pudding of een wafel. 
Deze keer was het voor de kindjes een verassing dat ze koekjes op hun bord kregen die ze zelf hebben maken. Mijn mama heeft het recept, van de koekjes, gevonden op deze site. 
Als 'Juf Laura' kan ik later ook eens kerstkoekjes maken met de kleuters van mijn klas.

Kijk gerust eens rond op de site, er staan leuke gerechten op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten