vrijdag 6 januari 2012

3 dagen stage in de kleuterklas...

Van Woensdag 30 november tot en met vrijdag 2 december mocht ik juf Laura zijn in de 2de kleuterklas van de Centrumschool te Ingelmunster. We kregen 7 opdrachten die we in die 3 dagen moesten uitvoeren met de kleuters van de klas. Als eerst moesten we een volledig onthaal geven aan de kleuters: goeie morgenlied zingen, de weerman van de klas zijn werk laten doen, de dagkalender aanvullen, de jaarkalender aanvullen, … enkel de praatronde was niet verplicht maar je mocht die ook erbij nemen. Dit moest 3 keer op een verschillende manier gebeuren. Ik heb voor een woensdag een boot geknutseld uit hout dat je gemakkelijk in vorm kan brengen. Dit resultaat was geslaagd en ik vond het jammer als ik de boot maar 1 dag kon gebruiken, dus heb ik hem vrijdag ook nog eens gebruikt. De kleuters wisten nog precies wat ze moesten doen. Op donderdag heb ik een grote Sinterklaas getekend en ingekleurd, enkel zijn baard ontbrak. Toen ik de kleuters tot mij riep, moesten ze als aanwezigheid een watje op de baard van Sinterklaas kleven. Dit vonden ze ook zeer leuk.
Er werd ook verwacht dat we een verhaaltje lazen voor de kleuters, ik heb een bekend figuur genomen: ‘Rikki helpt Sinterklaas’. De kleuters waren zeer aandachtig en rustig bij het lezen van het verhaal. Een uurtje voor ik het verhaaltje voorlas, waren de kleuters zeer actief en een rustig verhaaltje kwam wel van toepassing. De juf vond het verhaaltje zo leuk voorgebracht, dat ik de kans kreeg om het de volgende dag nog eens te lezen.
Ik lees zeer graag verhaaltjes voor en het was een leuke ervaring.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten